Pierre is the International Programs Professor of Management at MIT’s Sloan School of Management and a faculty Research Fellow at the National Bureau of Economic Research. Azoulay teaches courses on strategy and technology strategy at MIT Sloan. Previously, he was an associate professor of management at Columbia University’s Graduate School of Business. His research centers on how organizational design and social networks influence the productivity of research and development in the healthcare sector. Currently, Azoulay is studying the impact of superstar researchers on the research productivity of their colleagues in the academic life sciences. He also is interested in the topic of academic entrepreneurship, having recently concluded a major study of the antecedents and consequences of academic patenting. In the past, he has investigated the outsourcing strategies of pharmaceutical firms, in particular the role played by contract research organizations in the clinical trials process. Azoulay holds a Diplôme D’études Supérieures de Gestion from the Institut National des Télécommunications, an MA in telecommunications from Michigan State University, and a PhD in management from the MIT Sloan School of Management.

Programas y seminarios destacados

  • Curso online La competencia en los mercados

    Fecha de inicio: Abierto

    Introducción a los elementos esenciales que configuran la política de competencia y debate en torno a los principios e instrumentos de la política de competencia.

  • Macroeconomía y Finanzas para Directivos. Daniel Lacalle

    Fecha de inicio: 26/02/2024

    Daniel Lacalle profundiza, en este programa para directivos, en las principales variables que dictan el crecimiento económico mundial, los orígenes y consecuencias de las crisis financieras.

  • Workshop on Journalism and Communication in the Digital Age

    Fecha de inicio: Marzo 2024

    El objetivo de este programa es ofrecer una visión actualizada de las nuevas tendencias tecnológicas y socioeconómicas para el presente y futuro del periodismo y la comunicación.

  • Ética de la Inteligencia Artificial. Carissa Véliz

    Fecha de inicio: 04/03/2024

    Este curso nos ayudará a comprender la "realidad digital" que vivimos. Un enfoque práctico y constructivo, ofreciendo posibles soluciones a los desafíos éticos generados por la IA.